Gold digger's nest

9 augustus 2014 - Disentis, Zwitserland

Vannacht veel regen, vanmorgen veel regen en laaghangende bewolking.
Eerst maar boodschappen doen, in de regen. Het is hier lastig als je prijsbewust bent. Twee schouderkarbonades kosten hier 10 CHF dat is 8,50 euro. Misschien is het van een vijf sterren varken. Vlees is hier dus verschrikkelijk duur. Een pizza kost hier 6 CHF(ongeveer 5 euro) in Nederland 3 euro.Enfin voordat je het weet ben je 100 franc kwijt. Het is wel positief voor de lijn.
Na het boodschappen doen een boterham eten op de camping. Zowaar kwam de zon door en is het de gehele middag prachtig weer geweest. We hebben de bergklossen maar aangetrokken en zijn gaan wandelen. Bij de camping omhoog naar een klein dorpje Mompe Medel. Boven uitzicht op de camping, Disentis en de gletscher Medel. Mooi.

Achter onze camping stroomt een rivier waar mensen goud zoeken. Ja echt het is geen grap. Met grote laarzen staan ze midden in het water.  Ze scheppen zand en kiezelstenen in hun zeef en dan maar heen en weer schudden totdat je.......... niets vindt, hihi. Sommige staan hier op de camping en beproeven hun geluk. Er worden hier wel goudklompjes gevonden maar dat is natuurlijk zeer zeldzaam.
Dus als je niets te doen hebt en bij gebrek aan ....... dan kun je het hier proberen en misschien  vindt je iets.

1. Herma:
    9 augustus 2014
    ik zou het toch eens proberen ......