Een schitterende wandeling en binnenpret op de camping

10 augustus 2014 - Disentis, Zwitserland

Vanochtend was het droog, wel wat bewolkt, maar dus heel goed weer om te gaan wandelen. Met de baan bij Disentis omhoog naar Caischavedra 1863 meter hoogte. Vandaar geleidelijk aan naar een lief klein meertje. Lag Serein op 2072 meter hoogte. Onderweg schitterende uitzichten op dal en toppen met gletschers.
Vanaf hier omlaag langs het kleine beekje Acletta. Dit gedeelte staat bekend om de rijke flora en fauna. Dat klopte want wij hebben zoveel verschillende bloemen en vlinders gezien. Niet te geloven. Rob hield niet meer op met foto's maken. Er moeten hier ook gemzen leven maar die hebben wij helaas niet gezien. Langs de beek heerlijk onze boterhammen genuttigd met bezoek van allemaal vlinders.
800 meter dalen gaat je niet in de koude kleren zitten, we waren dan ook behoorlijk versleten toen we om half vier bij de auto kwamen.Het was de mooiste wandeling tot nu toe van onze vakantie.

Op de camping ons opgefrist en met de beentjes omhoog uitrusten. En dan ga je het beleven. Hier in de bergen kan het plots klap hard gaan waaien door wind uit buien elders. Als de luifels dan niet zo goed vast staan gaat de hele handel de lucht in. Plekje nummer één luifel aan een camper met stokken en al omhoog, plekje nummer twee een groot zeil gespannen tegen de zon met parasol en al omhoog en plekje nummer drie hoe zet ik mijn losstaande zonneluifel met twee stokken en vier touwtjes op met flinke wind......... touwtjes vast, touwtjes los  en  uiteindelijk maar weer opvouwen en inpakken. Rob en ik hadden vermaak terwijl wij heerlijk onder onze zonneluifel zaten.

Naast ons kwamen gisteren nieuwe campinggasten met een dikke Jaguar. Wij dachten zo doe maar duur. Het tentje wat uit de auto kwam was echter een klein koepeltentje. Je moet ergens mee bezuinigen.
Vanochtend???
Jullie raden het misschien al, kwam het gehele assortiment  gouddelvers gereedschap, lieslaarzen, scheppen, zeven en niet te vergeten de cowboyhoed uit de auto en ging het stel op zoek.  Oohhhh vandaar die Jaguar!!!!!

Tijdens het schrijven, jawel regen. Wij gaan morgen weer verkassen, dus regen. Elke keer als we naar een andere locatie gaan hebben we de tent nat mee.
Waarom dan morgen anders. We raken er aan gewend.

1. Addeke:
    11 augustus 2014
    Wat een prachtige reis. GENIETEN !