De “wolkentocht”.

11 augustus 2014 - Glarus, Zwitserland

Toen we opstonden, althans Rob, want ik kwam krikkemikkig van mijn matje. Gister voelde ik na het middag eten toen ik op stond al iets in mijn rug schieten. Dat was geen goed teken. Ik ben wel verder gewandeld (wat kun je anders) maar voelde dat het niet goed zat. Vannacht kwam ik niet meer overeind. Rob vroeg zich af of het wel verstandig was om verder te gaan. Ik was vast besloten. Nee we gaan gewoon weg en laat het niet verpesten door een beetje rugpijn.
Naar mate ik in beweging kwam met midalgan op de gevoelige plek en pijnstillers ging het steeds beter. Om tien uur klaar. Nog even een warme douche en wegwezen.

De Oberalppas over naar Andermatt. Het was nog droog maar het zag er dreigend uit en de wolken hingen laag. Daarna de Goschenen schlucht door en een klein stukje autobaan richting Altdorf. Aldaar de Klauzenpas over. We gingen omhoog  van 458 meter naar 1948 meter dus een hele klim.
Al  snel zaten, pardon reden we in de wolken. Het uitzicht nul komma nul. Het zicht was 50 meter en we reden nog geen 30 km.  Lekker vlot dus. Eigenlijk  riskant want we beseften dat het naast de weg met de vele  haarspeldbochten behoorlijk diep was. Een ander alternatief was er niet dus voorzichtigheid geboden. De passeer mogelijkheden waren ook miniem en dan te bedenken dat de postbus hier ook rijdt,bbrrrr. Toen  nog naar beneden ook met 30 km. We waren blij en opgelucht toen we Linthal binnen reden. In Glarus het volgende plaatsje regende het niet maar hoosde het.
Oke, we moeten strakkies de tent opzetten.  Eerst maar het Klöntal in naar de camping aan de Klöntaler See. Aan de overkant al drie prachtige watervallen die zich naar beneden storten .

Bij het aanmelden op de camping vroeg de dame bij de receptie: weet U zeker dat U met dit weer een tent op wilt zetten. Jaaa zeiden wij, volle goede moed, iets anders hebben we niet.
De camping nat en hier en daar wat drassig, zonder stroom,maar wel met goede sanitaire voorzieningen. Even was het droog dus aan de slag, doorwerken!!!!!
Net toen de buitentent stond begon het alweer te miezeren. De wolken hangen hier nog geen 50 meter hoog. Lekker weertje dus. Eenmaal klaar, warm in de tent en genieten???????

We hebben hier geen stroom en internet dus onze trouwe volgers moeten het even twee dagen zonder ons stellen. Sorry en ik hoop dat wij in die twee dagen niet wegspoelen.  Doegggg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl