Een natte, natte en natte dag.

2 augustus 2014 - Avegno, Zwitserland

Vanochtend opgestaan met regen. Toch ons boeltje maar ingepakt om naar het volgend reisdoel te gaan. De tent nat bovenop de andere bagage. Eenmaal op stap begon het iets harder te regenen. In Andeer maar eerst de boodschappen doen voordat we weer voor dichte winkels zouden komen te staan. Verder richting het zuiden. Dan denk je richting Italië toch aan zon. Niets is minder waar.

Onderweg begon het steeds een beetje harder te regenen. In het begin kon je nog wat uitzichten zien maar dat werd al gauw minder.We reden door de 7 km lange St. Bernard tunnel op ongeveer 1620 meter hoogte. Toen we eruit kwamen was het uitzicht overweldigend, een dal meer dan 1000 meter lager. De weg ging gelijk aan een slang slingerend naar beneden. Het was jammer van het slechte weer. Van uitstappen, genieten en foto's maken van een mooi uitzicht was geen sprake. Ten hoogte van Lugano werden het zware onweersbuien. De camping bij Meride was mooi maar nat en nat en nat. De tent hier opzetten op een grasveld met 3 cm water was geen optie. Even wisten we het niet meer. De wegen leken kleine rivieren en de putten in de straten konden het water nauwelijks aan.

Dan maar weer terug richting Locarno. Dan hoefde we tent maar 1 keer in dit hondenweer op te zetten. He wat was dat? Die kant uit werd het lichter en het regenen werd minder. In het dal Val Maggio was het zowaar droog. De camping Piccolo Paradiso was naar de zin. Mooie plek aan de rivier en snel aan het werk voordat het weer ging regenen. Ook hier had het al flink geregend want sommige mensen hadden gootjes om de tenten  gegraven. De namiddag bleef het zowaar  2 uur droog, maar toen de tent eenmaal stond kwamen er weer korte hevige buien.

Laat gegeten, lekkere spaghetti. Toepasselijk, tenslotte zijn we hier in Ticini het Italiaans sprekend deel van Zwitserland.
En wat denk je we zitten nu in de tent met internet en natuurlijk een fikse onweersbui buiten. Het dondert er flink op los en de bliksemschichten schieten door de donker nacht. De dag begon nat en eindigt ook zo.

1. Lia en freeke:
    Wel jammer,hoor....
  2. Herma:
    3 augustus 2014
    Volgens de weerberichten wordt het beter. Alleen vandaag nog regen en dan de komende dagen zon....Ik hoop het zo voor jullie!
  3. Addeke:
    3 augustus 2014
    Eén week vakantie - Wat een belevenissen.
    Jullie is wel meer droog weer en zon gegund.
  4. Ellis:
    6 augustus 2014
    Hopelijk wordt het beter. Toch maar proberen te genieten?